Geen gehannes met Hans en het ALS-concert (7)

Iedere week laat fysiotherapeut Hans van Mourik uit Gorinchem zijn licht schijnen over allerhande zaken. Deze week het ALS-concert, een concert voor mensen met amyotrofische-lateraal-sclerose.
Het afgelopen Pinksterweekend was iedereen richting het strand. Mijn vooruitziende blik werd gevolgd door een oproep van de ANWB. “Kom niet meer met de auto naar het strand, want iedereen staat vast”. Dit weekend moeten we patiënten die vast zitten in hun eigen lijf en het onderzoek daarvoor vlot trekken. ALS patiënten hebben weinig toekomst, het is een dodelijke ziekte. Daar moet verandering in komen.

Morgen, zaterdagmiddag 2 juni zal het ALS-concert in het kerkje van Dalem plaatsvinden om 15.00 uur. We proberen geld in te zamelen. Georganiseerd door vrienden van de stichting Fight-4-Life. Ik ben de afgelopen weken weer actief geweest met de publiciteit voor dit evenement. Het wordt veel mooier dan andere jaren en het zal hopelijk ook meer opbrengen. Klassieke dwarsfluitmuziek, orgel, piano, gitaar, accordeon alles wordt in de strijd gegooid met als klap op de vuurpijl de rockband Kinkobra.

Zo zijn we het weekend volop in beweging voor mensen die dat zelf steeds minder kunnen. Ik zet mijn beste beentje (en ik heb er eigenlijk maar een) voor om ook voor ALS-patiënten een betere toekomst te bieden. Vecht u mee? Kijk op http://www.fight-4-life.nl
Graag tot ziens op @hendrikVM